כתר על ראשך: המסורת הנוצצת של משפחת המלוכה

13, מאי 2018

מאת nirn

בעוד ימים ספורים תצעד מייגן מרקל אל עבר החופה בכנסיית ג'ורג' הקדוש של ארמון וינדסור. באותו יום, היא סופסוף תוכל לקחת חלק באחד מההטבות המיוחדות והשוות ביותר של להיות חלק מהמשפחה המלכותית – לענוד את אחד מהכתרים או הנזרים שבבעלות משפחת המלוכה הבריטית.

המסורת של ענידת כתר או נזר על הראש במהלך טקס החתונה המלכותי הוא לא רק כדי לשדרג את המראה של הכלה, אלא יש בכך גם ערך סנטימטלי. לכל אחד מתכשיטי בית המלוכה יש סיפור היסטורי שעומד מאחוריו, בין אם בהקשר של מי שהעניק את התכשיט למשפחה ובין אם מי שענדה את אותו תכשיט קודם לכן.

לעיתים, כמו למשל במקרה של הנסיכה אן, הבת של המלכה אליזבת השנייה, הכלה בוחרת לענוד את הכתר שענדה אימא שלה במעמד החתונה. במקרים אחרים, בעיקר אם הכלה היא איננה שייכת למשפחת המלוכה במקור, היא עשויה לענוד כתר שהוענק לה במתנה או בהשאלה על ידי המלכה המכהנת.

בכל מקרה, מדובר במסורת מרגשת, ואנחנו לא יכולות לחכות לראות איזה כתר תענוד מייגן מרקל ב-19 למאי. אבל עד שנקבל את התשובה לשאלה הזו, החלטנו להיזכר בחמישה מהכתרים היותר אייקוניים שנענדו על ידי משפחת המלוכה לאורך הדורות ועל הדרך גם להציע לכן אפשרות נגישה יותר בהשראתם של התכשיטנית האהובה קרן וולף.

ההשראה: חתונת המלכה אליזבת (אם המלכה המכהנת)

 

המלכה האם, אשר נישאה בשנת 1923, ענדה בזמן צילומי דיוקן החתונה שלה את ה"סטרט'מור טיארה", שהיה מתנה מאביה, הארל מסטרט'מור.

כתר פרחים של קרן וולף

ההשראה: חתונת המלכה אליזבת השנייה

 

המלכה המכהנת, אליזבת השנייה, בחרה לענוד לטקס החתונה שלה שהתקיים בשנת 1947, את נזר החתונה של המלכה מרי, שנוצר במקור עבור סבתה בשנת 1919.

הנזר, שיכול להיענד גם בתור שרשרת, שימש גם את הנסיכה אן, הבת היחידה של המלכה אליזבת ביום חתונתה בשנת 1973.

כתר סטפני של קרן וולף

ההשראה: חתונת הנסיכה מרגרט

 

"נזר פולטימור" נרכש במיוחד עבור הנסיכה מרגרט לאחר שהודיעה על אירוסיה, והיא כמובן ענדה אותו ביום החתונה שלה בשנת 1960.

כתר סופיה של קרן וולף

ההשראה: חתונת הנסיכה דיאנה

 

הנזר שענדה הנסיכה דיאנה ביום חתונתה לנסיך צ'ארלס בשנת 1981, קיבל לימים מעמד איקוני כאחד מהנזרים הכי מפורסמים ומדוברים בעולם.

מדובר בנזר ששימש את כל משפחתה של דיאנה, כולל שתי אחיותיה של הנסיכה, ועל בחרה בחרה הנסיכה לוותר על אחד מהנזרים שעומדים לרשות הארמון ולענוד דווקא אותו.

כתר ג'ויס של קרן וולף

ההשראה: חתונת קת'רין מידלטון

 

אחת מהחתונות המלכותיות המדוברות ביותר מהעשור האחרון היא כמובן החתונה של קייט מידלטון, הדוכסית מקיימברידג', לנסיך וויליאם. מידלטון בחרה לענוד ביום החתונה טיארה יפיפיה במיוחד, אותו השאירה מהמלכה אליזבת השנייה.

נזר זואי שמש של קרן וולף

אם לא התחברת לאף סגנון של נסיכה או מלכה בריטית, יכול להיות שדווקא אחד מהנזרים הבאים הוא הנזר המושלם עבורך:

Theia Sun Tiara | צילום באדיבות קרן וולף
Katharina Princess Tiara | צילום באדיבות קרן וולף
Grace Tiara | צילום באדיבות קרן וולף
Ciara Diadem | צילום באדיבות קרן וולף