The Golden Rules : המפיק דויד שי בטיפים מנצחים לתכנון היום הגדול

4, מאי 2016

מאת nirn

שאלת השאלות נשאלה, אמרת את ה"כן" ועכשיו כל מה שנותר לכם הוא לתכנן את היום המיוחד שלכם. רגע לפני שמתחילים, מומלץ לנשום, לבנות לו"ז מסודר, ובלי לחץ להתחיל לתכנן בהנאה את אירוע החלומות.

המפיק האגדי דוד שי, ריכז במיוחד עבור הקוראות שלנו טיפים חשובים שיעזרו לכם לארגן את החתונה המושלמת. ה"טיפים" שלפניכם הם כללי ברזל ששי נוהג במשך שנים להעניק למתחתנים שבדרך ובסופו של יום הם תורמים להצלחת האירוע:

רשימת השאלות המקיפה

The Golden 20

  1. כמות המוזמנים – מומלץ לבנות רשימת אורחים כחצי שנה לפני האירוע, על מנת שתוכלו להתאים את בחירת הלוקישיין של האירוע לכמות המוזמנים ואופיו (יש אופציות רבות לבחירה: חתונה ליד הים, גן אירועים, חתונה בטבע, חתונה בהאנגר מיוחד וכיד הדימיון הטובה). מיקום האירוע צריך להקבע בהתחשב במרחק של המשפחות והמכרים של בני הזוג. יש לתאם פגישה עם המקום, לקבוע תאריך מול האולם ולהכין "Save The Date" ייחודי. המלצתו של שי היא לגבש את הקונספטו של ה Save The Date  בהתאם לסגנון האירוע והלוקיישן הנבחר.
  2. עונה – יש להתאים את בחירת הלוקישיין של האירוע לפי העונה והתאריך הרצוי (יש לתת דגש למועד האירוע, שאינו מתנגש עם תאריכים מגבילים מבחינה הלכתית, ימי זכרון כאלה ואחרים).
  3. סגנון ועיצוב – תכנון והפקת האירוע מתבצע עפ"י דרישת הזוג ובהתאם לאופיים נקבע קונספט החתונה. האפשרויות והיצירתיות אינסופיות – הפקת חתונה בטבע, חתונה הפוכה, מסיבת חתונה – חופה וקידושין בבית כנסת ולאחר מכן מסיבת חתונה במתחם אירועים מיוחד, חתונת שישי צהריים בבית פרטי או בחוף ים אקזוטי ועוד ועוד ועוד.
  4. ספקים – לאחר שגיבשתם מקום וקבעתם תאריך, הגיעה העת לבחירת הספקים: די ג'י, צלם, מעצב וכד'. חשוב מאוד לתאם ציפיות מול הספקים: בחירת שירים, עיצוב עפ"י קונספט האירוע, קביעת תפריט, מיקום ומתן דגשים לצילום ולאחר מכן לבנות בהתאמה לו"ז לשלבי האירוע הכולל את שעת החופה, שעת קבלת הפנים, זמן הגשת האוכל והקינוחים ושעת הוצאת ארוחת הלייט נייט. חשוב לציין בהזמנה את שעת קבלת הפנים ועריכת החופה כדי לאפשר לאורחים להגיע בזמן.
  5. כיבוד ואוכל – יש להתאים את בחירת הקייטרינג והתפריט של החתונה לפי הסגנון וקונספט האירוע תוך התאמה והתחשבות במוזמנים.
  6. רבנות ומנהגי היהדות – עבור זוגות אשר מתחתנים "כדת וכדין" במסגרת הרבנות, המועד הטוב ביותר לפתיחת תיק ברבנות ולמציאת רב אשר יקדש אתכם היא כחודשיים לפני יום החתונה. לכל הכלות שמתכננות לטבול במקווה, חודש לפני האירוע יש לתאם מועד למקווה עבור הכלה ולהביא עמכן את אישור הטבילה.
  7. בגדים, טבעות והתארגנות–(החלק האהוב עלינו במיוחד) מומלץ להתחיל את שלב החיפוש אחר שמלת הכלה המושלמת כחצי שנה לפני החתונה ובמקביל למצוא מאפר/ת ומעצב/ת שיער שיוכל להתאים להעדפות שלכן. בעוד ששמלת הכלה מתוכננת במשך חודשים, בדרך כלל, בחירת בגדי חתן, נדחית כמעט כחודשיים לפני החתונה והיא נעשית במקביל לבחירת טבעות לבני הזוג. יש לקבוע מקום להתארגנות ליום החתונה – חשוב מאוד שהמקום לא יהיה רחוק ממקום האירוע על מנת להימנע מפקקי תנועה ובכדי שיהיה פשוט יותר לצאת משם לצילומים מקדימים.
  8. הזמנות – לאחר שבחרתם גרפיקאי/ת והחלטתם על עיצוב ההזמנה והקו המיתוגי אשר ילווה את האירוע, יש להתחיל בחלוקת ההזמנות לא פחות מחודש לפני היום הגדול.
  9. הסעות לאורחים – בהמשך לבחירת הלוקישיין, כדאי להחליט האם יש צורך בהסעות לאורחים או הסעות מרוכזות לצעירים, על מנת שיוכלו להגיע בקלות לאירוע ואף לשתות ללא חשש.
  10. אישורי הגעה וסידורי הושבה – פרט חשוב מאוד להצלחת האירוע וניהול התקציב. מומלץ להיעזר בגורם חיצוני מקצועי על מנת לחסוך בעלויות וזמן ולמנוע מצב של בזבוז מיותר.
  11. בשעה טובה – הגיע יום החתונה:

    – לילה לפני, חובה ללכת לישון מוקדם וכמובן לא לשכוח שלא לפסוח על אוכל במהלך היום עצמו.

    – לא לשכוח להכין ערכת חתן כלה ליום האירוע – תיק עם בושם, דיאורדורנט, מגבונים לחים, איפור, מטען, בגדים והלבשה תחתונה להחלפה וכמובן נעלים נוחות.

    – לחובבי הקישוטים- זו העת לקשט את הרכב.

    – כדאי להזכיר לחתן לאסוף את הזר של הכלה.

    – תיאומים אחרונים ויוצאים לדרך.

  12. כלל הזהב – כמאמר הקלישאה, הכי חשוב, ליהנות. אלו הרגעים שלכם והם כאמור לא ישובו….