ים, המקום המושלם: 10 יעדי ירח דבש לאוהבי ים

24, ספטמבר 2016

מאת נעם קסל

אין מישהי שלא אוהבת את הים, בין אם לצפות בו מרחוק על אדמה יבשה מחול, או "להתפלש" בתוכו כמה שיותר, הים הוא אחד האלמנטים הכי מרגיעים ושלווים בעולם. בדיוק בגלל זה, אין ספק שהחיבור שלו לירח דבש מתבקש על גבול ההכרחי. אז לכל הזוגות שאוהבים, חיים ונושמים את הים ושיזוף על החול לא ממש מה שעושה להם את זה, קבלו את עשרת היעדים הכי מושלמים לירח דבש בסימן מים. הכינו את בגדי הים והשנורקל:

הליכה תת ימית במאוריציוס

רפובליקת מאוריציוס– מדינת איים בדרום מערב האוקיינוס ההודי, נמצאת כ-900 קילומטרים ממדגסקר. השפה הרשמית במדינה היא אנגלית, למרות שתוכלו לשמוע בה גם צרפתית וקריאולית. האי היפייפה והגדול ביותר בקבוצת האיים הזו הוא, איך לא, מאוריציוס. הוא מוקף בשוניות אלמוגים, חופים לבנים ולגונות מיוחדות וגם באטרקציות ימיות שלא בטוח ששמעתן עליהם עד כה. אם תנסו לעשות "הליכה תת ימית", תקבלו בדרך כלל מעין נעלי עופרת מיוחדות וקסדה שנראית כמו טלוויזיה שקופה, אליה מוזרם חמצן במשאבות סולריות. יחד עם הציוד הזה תוכלו להתהלך על קרקעית הים כ-15 דקות. רק תארו לכם מה יקרה אם תכניסו איתכם מצלמה או מכשיר נייד עמיד במים. אם זה מדי אקסטרימי בשבילכן, תמיד תוכלו להיכנס למעין צוללת חצי שקופה או לאופנועי ים המסוגלים לצלול לעומק של עד כ-3 מטרים ולראות את החיים המרהיבים שיש שם מתחת למים.

שחיה עם דולפינים ורודים בברזיל

גם אם ברגע שהשתחררתם מהצבא החתמתם דרכון בברזיל, לא בטוח שהספקתם לשחות עם דולפינים ורודים, וגם אם כן, זו בטוח הייתה חוויה שהבטחתם לעצמכם בו במקום שתחזרו עליה שנית. הדולפינים הורודים, "בוטו" בשפה המקומית שוחים בנהר ריו נגרו (הנהר השחור), שמקורו בקולומביה והוא ממשיך לזרום עד ברזיל. שם, הוא פוגש את הריו סולימוס וביחד הם יוצרים את נהר האמזונס. מה שיפה כאן, הוא ששני הנהרות האלה לא מתמזגים, ממש כמו מים ושמן בכוס. האחד צבעו חום כהה, השני צהבהב יותר, והם זורמים אחד לצד השני. גם חיות המים לא עוברות את הגבול ונשארות במים המוכרים שלהן. אז בקיצור- שם בדיוק תוכלו לשחות עם הבוטו שנמצא בסכנת הכחדה, אז כדאי לנצל את ההזדמנות כל עוד הוא כאן והיי, לא לשכוח, אתם בברזיל. יאללה קרנבל!

A post shared by Kelly (@kellybrooke777) on

לגלוש בסרי לנקה

סרי לנקה ממוקמת דרומית להודו, וידועה בכל העולם בגלים ובתנאי הגלישה שלה. כאן משלבים טיול מפנק, חופשה חלומית עם חופים יפייפים, מלונות מפנקים ולא כל כך יקרים וכמובן- גלים בתנאים אופטימאליים. הגלים האלה מגיעים מצפון לקוטב הדרומי, אותם גלים שמגיעים גם לאוסטרליה, אינדונזיה והמלדיביים. המים חמים לכל אורך השנה ואין צורך בחליפות. הבעיה הכי קשה שלכם תהיה לבחור בין חוף פסטורלי אחד, לאחר ולהשתקע בו למרות שגם אפשר לעבור כל כמה ימים לאיזור אחר, ככה עושים חופשה יסודית כמו שצריך, לא?

A post shared by Sri Lanka (@lk_dreaming) on

יוגה בגואה

הנה אחד שלא משלב פעילות ספורטיבית בתוך הים, לאלה שמפחדים להתחייב ועדיין מחפשים להתעורר מול הדבר הנפלא הזה כל בוקר. גואה נמצאת אמנם בהודו אבל נחשבת כ"לא קשורה" למדינה מכיוון שהיא כל כך מערבית. האמת, שאם לא הייתם רואים פרה על החוף כמה פעמים ביום היה קל מאוד לשכוח איפה אתם נמצאים. בגואה לא מעט רצועות חוף מפורסמות ויפייפיות, שם תוכלו למצוא ריזורטים ייעודים לתרגול יוגה. בין אם מול הים, על סאפ, ועד לתרגול באוהל עם חברים, גואה היא אחד מהמקומות הרומנטיים והשלווים ביותר בעולם וחוצמזה, איפה יותר אותנטי לתרגל יוגה מאשר בהודו? עזבו, באמת שאין צורך להרחיב, פשוט תסעו לבדוק בעצמכם. תודו לנו אחר כך.

A post shared by Lucy Aston (@lucy_yogadoo) on

A post shared by Alegra Joga (@alegrajoga) on

הפלגה בין האיים היוניים, יוון

לא חסרים יעדים בעולם שבין האטרקציות בהם אפשר למצוא הפלגות משלל סוגים. במקרה הזה, מדובר באחת ההפלגות המהנות שתוכלו לעשות מהסיבה הפשוטה שלא ברור למה צריך לבחור אי אחד או שניים, אם אפשר לזכות בהרבה יותר. האיים היוניים, הם קבוצה של כ-40 איים יוונים שממוקמים איך לא, בים באיוני מערבית ליוון. אולי השם לא אומר לכם הרבה אבל שמות האיים כן, קורפו, זאקינטוס ולפקדה הם בין האיים המרכזיים בקבוצת האיים הזאת וכאן תוכלו לשלב בין כולם ולזכות בירח דבש בלתי נשכח. האיים היוניים מאופיינים בנוף הררי וירוק, בכפרי דייגים וטברנות מסורתיות, בעצם כל מה שצריך. תשלבו את זה עם שמש חמה, מים כחולים וכמות בלתי סבירה של אוזו ואתם מסודרים.

מסע דיג בשוודיה

כולכן הרמתן גבה עכשיו, הא? דיברנו על ים ומים ומה הקשר לשוודיה הקפואה עכשיו? אנחנו אומרות, מתי בפעם האחרונה שמעתן חברה מספרת על החופשת הדיג המושלמת שהייתה לה בשוודיה? אף פעם, לא? הנה הצעה- תהיו אתן, החברה הזאת. הקשר למים בא לידי ביטוי בהמון תחומים, דיג הוא אחד מהם. בשוודיה תוכלו לשבת על שפת אגם ונרן, האגם הגדול ביותר במערב אירופה ולדוג, או לנסות לדוג לפחות, את דגי הסלמון האנדמיים המיוחדים שמעולם לא נכנסו למי האוקיינוס כמו שאר דגי הסלמון ושוקלים כ-18 קילוגרם. עכשיו זה, מה שנקרא סיפוק. ועוד לא דיברנו על הטעם שלהם. מי שפחדה להשמין מאושר במהלך ירח הדבש שלה מרוב מתוקים ופינוקים, תשמח לאכול דגים בריאים ומזינים ולהרגיש אקסטרה טוב עם עצמה בחופשה הזאת.

A post shared by @alderp49 on

A post shared by @stanlay666 on

A post shared by Dmitrijs Kossovs (@dmykoss) on

צלילת מערות במקסיקו

מקסיקו. לא צריך להרחיב עליה הרבה. חופים לבנים, מים שקופים, פינה קולדה ביד וכובע קש. אממה, לא לכולם זה מספיק, במיוחד לזוגות הצוללנים שבינינו. אז מה עושים? צלילת מערות! במקסיקו נמצאים הרבה בולענים המכונים "סנוטה". הסנוטה היא כאמור בולען שנפער בסלע ומוצף בחלקו במי תהום, שם, מתחת למים, נתקלים בתופעת טבע מדהימה שנקראית "הלוקלינה" שקורית בין השאר בגלל המפגש בין ריכוזי המלח השונים במים. כך, נוצרת שכבה שנראית כמו ריכוז של סוכר מומס וכשנתקלים בה הראייה מעט מתערפלת, בשל שבירת קרני האור מה שיוצר חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת לכל החיים. אחרי שתבקרו שם, אז תוכלו לסכם בכיף את החוויה המטורפת הזאת עם פינה קולדה וכובע קש על החוף.

תחגגו את בואם של הלוויתים במאווי, הוואי

כבר 38 שנים שזה קורה, בחודש פברואר חוגגים במאווי את תחילת עונת הלוויתנים ואת בואם לחופי הים היפיפיים. האי מתמלא בצעדות ססגוניות וצבעוניות, קרוזים שטים להם בתוך המים ויש אפילו פסטיבל של סרטי קולנוע רלוונטים. פברואר אמנם נחשב חורף, אבל בהוואי בתקופה זו הטמפרטורות נעות בין כ- 26 מעלות במשך היום, ל-20 בלילה, כך שה"חורף" הזה מאוד חם והולם את היעד. מאווי הוא האי השני בגודלו מבין איי הוואי, המכיל כמה מהחופים היפים בעולם בהם אפשר לעשות הכל. לגלוש, לשנרקל, לשחות עם דולפינים ולוויתנים ובעצם מה לא? חוץ מזה, אחרי כל ההקדמה הזאת, תודו שמהרגע שקראתן את הכותרת כבר דמיינתן את עצמכן עם חצאית קש, שרשרת פרחים וקוקוס ביד. היי, אי אפשר להאשים אתכן, גם אנחנו כבר רצנו לבדוק כמה עולה כרטיס טיסה.

A post shared by Hawaii (@visit.hawaii) on

תשחקו עם פלמינגואים בארובה

ארובה היא למעשה אי, טריטורייה הולנדית שנמצאת בים הקאריבי על יד חופי ונצאולה. האקלים באי חם ולח בכל עונות השנה מה שהופך אותו ליעד תיירותי מרכזי. גם כאן, יש לא מעט אופציות לאטרקציות מימיות כמו גלישת גלים, צלילה, דייג ועוד אבל אין ספק שהאטרקציה המרכזית שבה היא הפלמינגואים היפייפים שפוקדים את האי ומבלים בחופי הים באין מפריע. בשונה משאר העולם, בו הפלמינגואים נוטים לצאת לנדודים מחודש יולי ועד מרץ, כאן, הם נשארים לכל אורך השנה שזו תופעה בהחלט לא שגרתית. אמנם רובם נמצאים באי פרטי שנמצא בבעלות מלון יוקרתי, אבל גם אתם תוכלו להגיע אליהם בשיט בסירה שיארוך ממש כמה דקות. אז כן, רוב הזוגות שנמצאים בירח דבש ברחבי הגלובוס יבלו בדיוק כמוכם בחופי הים האקזוטיים שיש לעולם להציע אבל רק אתם, תוכלו לבלות את הימים שלכם עם החיות המדהימות האלה, במקום להעלות עוד תמונה שלכם על מצופי הפלמינגו שלכולם כבר יש בבית, כאן זה הדבר האמיתי!

A post shared by O.P (@olgapiotrkowicz) on

A post shared by O.P (@olgapiotrkowicz) on

למה פלמניגואים כשאפשר לשחות עם חזירים בבאהאמס?

כן כן, קראתם נכון, חוף החזירים בבהאמה הוא לא סתם שם של יעד, אלא כותרת שמתארת בדיוק את מה שקורה שם. עשרות חזירים שיודעים לשחות פוקדים את המים הכחולים באי ואלה למעשה החזירים היחידים בעולם שיודעים לשחות. לא ברור איך החזירים הגיעו לשם, לא חסרות אגדות בנושא אבל הם לגמרי שם. כך יוצא שחוץ מחול לבן ומים כחולים יפייפים, הרווחתם גם ערך מוסף בדמות החיות המתוקות שישחו בשמחה לכיוונכם. אגב, מומלץ לכם למהר לממש את האטרקציה המשוגעת הזאת, מכיוון שלאחרונה נדמה שיותר ויותר חזירים בחוף מוצאים את מותם, אולי בגלל אוכל שנותנים להם התיירים, לכן אולי עדיף לכם לשמור את המזון שלכם הרחק מהם למען שלום בית.

A post shared by Nima Benati (@nimabenati) on

A post shared by Stan Sh (@stan_shhh) on