Made By Maskit: שמלת הכלה של מאיה ורטהיימר

7, מאי 2017

מאת nirn

היא דוגמנית יפייפיה, שחקנית עולה, מאמנת כושר ובת לאחת מחמש המשפחות העשירות בישראל, רגע לפני שהכלה האדמונית מאיה ורטהיימר צעדה עם בחיר ליבה לחופה, סגן ראש עיריית תל אביב, אסף זמיר, היה זה ברור ששמלות הכלה לחתונתה המדוברת יבחרו בקפידה ובחוכמה.

ככלה בעלת זיקה עמוקה לאופנה, גוף גבעולי וקומה מרשימה בחרה ורטהיימר ב-2 שמלות מרשימות ליום חגה: האחת, זו שיועדה לטקס החופה, עוצבה על ידי מעצב יווני, בלוק קליל וקייצי עם כתפיים חשופות בסגנון נשפך, אותה רכשה מבעוד מועד בניו יורק והשמלה השנייה אותה לבשה לחלק השני של הערב, שידרה מראה נסיכותי ואופנתי, אשר עוצבה עבורה על ידי מותג האופנה הישראלי 'משכית'.

אין זה מקרי כי ורטהיימר בחרה בדגם ממותג 'משכית', בתזמון מדויק כמספר חודשים שלפני החתונה, נבחרה ורטהיימר להוביל את קולקציית שמלות הכלה לשנת 2017 עבור בית האופנה המיתולוגי ולשמש כפרזנטורית החדשה למותג. החיבור בניהם היה די מתבקש, שכן סבה של מאיה, המיליארדר סטף ורטהיימר היה אחד המשקיעים של המותג המיתולוגי "משכית" שנוסד על ידי רות דיין בשנת 1954.

אז כיצד נבחרה השמלה המושלמת לחתונת השנה, מה הייתה ההשראה העיצובית והאם ורטהיימר התגלתה כבריידיזלה טיפוסית? ישבנו לשיחה צפופה עם המעצבת הראשית מבית האופנה "משכית" שרון טל והשגנו עבורכן את כל התשובות המבוקשות.

כיצד בוחרים שמלת כלה מתוך 13 דגמים של הקולקציה הלבנה?

"במהלך המדידות לקראת הצילומים, מאיה הבחינה בשמלה אחת מתוך הקולקציה האחרונה שלנו וברגע שהיא ראתה את הדגם, אמרה מיד בנחרצות: 'זאת השמלה שלי'. לא ממש ידענו איך זה יראה, אבל שנייה אחרי שהיא מדדה אותה, כולנו הסכמנו פה אחד ואמרנו: 'זו הולכת להיות שמלת הכלה שלך'".

כתוצאה מההחלטה שהתקבלה, התמונות של ורטהיימר בשמלת הכלה הנבחרת לא פורסמו מהחשש שהארוס המיועד לא ייחשף לשמלה טרם מועד החתונה. "זו אחת השמלות הכי יפות בקולקציה, בשילוב הנתונים המרשימים של מאיה, זו אכן הייתה הבחירה המדויקת", מחדדת טל.

לאחר הבחירה נעשו שינויים קלים בשמלה על מנת להתאים אותה לדרישותיה ומידותיה של ורטהיימר, "פתחנו מעט בגב והעמקנו את המחשוף בחלק הקדמי של השמלה, אך באופן כללי שמרנו על הקווים המקוריים ועל האמירה העיצובית הראשונית שלה", מסבירה טל.

THE DRESS YOU WERE ALL ASKING ABOUT #MASKIT @mayawertheimer

A post shared by • MASKIT • (@maskitdesign) on

הד פיס: תמי בר לב

לדבריה, שמלת הכלה הורכבה משכבות של טול ובד משי, כאשר בחלק הקדמי הופיע מחשוף עמוק ובחלק האחורי גב חשוף. "לאורך כל השמלה השתמשנו ברקמת חרוזי כסף בעבודת יד שמדמה תחרה. הגזרה שלה צמודה בחלק העליון ומשוחררת בחלק התחתון, כששכבת הטול השקופה העניקה לה מראה קליל ומרחף", מפרטת טל.

מהיכן הגיעה ההשראה לשמלה?

"אמנם מדובר בשמלה מתוך הקולקציה הלבנה, אבל גם היא הגיעה מההשראה העיקרית שלנו כבית אופנה יוצר שהייתה שבילי המדבר – השראה שבעצם הנחתה אותנו במהלך כל העונה. אפשר לראות זאת בדרך שבה דיגמנו את הבד, עיצבנו את הגזרה ובאופן שבו נראים השבילים המיוחדים בכיווצים ובתפיסות של חרוזים".

"יצרנו תחרה מחרוזי כסף שבנויה מקווים קווים, במטרה לדמות את הצללים שהשבילים יוצרים, ממש כמו גם התנועתיות של הרוח שמעיפה את החול במדבר בצורה גלית", מסבירה טל.

לדבריה, הרצון היה להביא את הזווית הכלתית של ורטהיימר כחלק מהעיצוב הכולל, "מצד אחד מאיה הביאה איתה משהו מאוד חולמני, אך מצד שני יש בה את האופי המאוד שובבי. כך גם נהגנו בעיצוב השמלה, מצד אחד זה דגם שמציג מראה מאוד כלתי ונסיכותי ומצד שני יש בו מן השובביות".

כיצד בית האופנה משכית בא לידי ביטוי בשמלת הכלה?

"כמו בכל עונה, כבית אופנה יוצר אנחנו עובדים במרץ על הקולקציה הראשית שלנו שכוללת בתוכה: קו קזו'אל, קו שמלות ערב, אקססוריז, מוצרים לבית, קולקציית שמלות כלה ותכשיטים. החיבור העיצובי בין כל הקווים מושפע ומדבר באותה שפה, תוך כדי שמירה על איכות, עבודת יד וסגנון העיצוב הנקי של משכית שבא לידי ביטוי".

מאיה הייתה בריידזילה טיפוסית?

"ממש לא. היא הייתה הכלה הכי קלה שאפשר לדמיין, ואפילו עוד קצת. היה לנו מאוד קל, כיף ונוח לעבוד יחד, היא בן אדם מאוד כיפי ונעים להיות במחיצתו".

כיצד היית מגדירה את קהל הכלות של משכית?

"אני חושבת שמדובר בקהל כלות פאשניסטות, כלות שהן מודעות לתהליכים שקורים בעולם האופנה והן פשוט רוצות להיות הן, ולהתלבש בצורה שלמה ונוחה".

לדבריה של טל, הביקוש לשמלות מהסוג הנוח והאופנתי גדל מאוד בשנים האחרונות, בעוד שפנטזיית השמלה הגרנדיוזית נטולת הפרקטיות נחלשה בהתאם, "זה התחיל מזה שכלות היו מגיעות אלינו בהמוניהן ומבקשות את השמלה השחורה או הכחולה מקולקציית הערב, רק בצבע לבן", מסבירה טל, "מכאן הגיעה ההבנה שיש בארץ חסך בסגנון הזה ושצריך לדאוג למלא אותו".

כיום, בית האופנה "משכית" מציג את קולקציית שמלות הכלה השלישית, הקולקציה הלבנה מורכבת מ-13 דגמי שמלות כלה, כאשר חלק גדול ממנה יצא מקולקציית הערב של "משכית". המכנה המשותף שבא לידי ביטוי בשמלות הוא סביב המראה הנקי והקלאסי מחד וזוהר וחגיגי מאידך.

בקולקציה תוכלו למצוא גזרות מקסי וחליפות חצאית, שימוש בבדי משי, משי שיפון ואורגנזה משי בייבוא אישי, רקמות שנתפרות חרוז חרוז בעבודת יד.

אנחנו התאהבנו ברקמת חרוזי הכסף בעבודת יד ובסגנון האלגנטי והמשוחרר שהציגה ורטהיימר בשמלת הכלה השנייה שלה. כל שנותר לנו הוא לאחל המון מזל טוב לזוג הטרי ורטהיימר – זמיר וברכות על הבחירות האופנתיות המוצלחות.