שוברת מוסכמות: גל גדות מכתיבה אופנה על השטיח האדום

2, יוני 2017

מאת nirn

השחקנית והדוגמנית גל גדות היא מזמן כבר לא נחלתם של הישראלים, היא כבשה את הוליווד ועכשיו את העולם, הלא היא 'wonder woman' בסרטה החדש. גדות פוגעת בנקודה הרגישה של החברה ושוברת מוסכמות, מביאה לקדמת הבמה את האישה העצמאית, הפמיניסטית שעושה דברים בזכות עצמה.

הדמות שגדות מגלמת בסרט העונה לשם דיאנה, היא אמזונה, הגדלה באי של נשים שהגנו על עצמן ומעולם לא פגשו גבר בחייהן. העצמה נשית היא חלק בלתי נפרד מהסרט ומעניקה מקום של כבוד לנשיות המתפרצת של גדות. בסיפור הזה האישה היא לא עלמה במצוקה, והיא בטח לא זקוקה לאף גבר שיושיע ויציל אותה, להיפך היא זו שמצילה את הגברים בסביבה.

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot) on

מתראיינת למגזינים הנבחרים, מככבת על שטיחים אדומים ומצטלמת עם טובי הסלבריטאים, גדות לא מפספסת שנייה מהתהילה שהרוויחה ביושר, קופצת ראש למים העמוקים ומוכיחה לכולם שגם ישראלים יכולים להיות כוכבים.

ולשאלה למה אנחנו כל כך אוהבים אותה? ובכן, זה לא רק המוצא הישראלי אי שם מראש העין, זה גם לא המבטא הישראלי שקשה לה להעלים וגורם לנו להתרגש, אלא זאת היא עצמה, שמוכיחה את כישרון המשחק שלה באופן מובהק.

אז גדות לא רק נראית נהדר, מלכת היופי אחרי הכל, היא גם מוכשרת, מקצועית ומצליחה לסחוף אחריה את קהל המעריצים הביקורתי ביותר – החנונים מעולם הקומיקס, וגם אותם היא כבשה.

A post shared by Gal Gadot (@gal_gadot) on

עם יציאת הסרט היום לאקרנים, אי אפשר שלא להיזכר בבחירות האופנתיות והמרשימות של גדות שמתנוססות באתרי הרכילויות ובעיתונים ללא הפסקה. אנחנו אספנו את המהפנטות ביותר:

גל בגובה עיניים

לאור בעיות גב שצצו, גדות החליטה באופן מעורר השראה לרדת מהעקבים ולהנחיל דרך חדשה – נעלים שטוחות על שטיחים אדומים. הדבר כמובן עורר סערה בתקשורת ונשים רבות הריעו לגדות על המהלך הפמיניסטי שסוף סוף שם את הנוחות בראש סדר העדיפויות.

כשנשאלה על העניין השיבה גדות כי הבחירה בשטוח הגיעה ממקום של נוחות ואכן מדובר בהעדפה שפשוט יותר נוחה לה. הופעתה לא ניזוקה מהשינוי כמובן, הודות לגובהה המרשים (המתנשא ל-1.80) היא עדין מצליחה להיראות מיליון דולר, גם אם היא תלבש שמלת אוסקר וכפכפים.

לפרימיירת הסרט בלוס אנג'לס הגיעה גדות בשמלת קולר אדומה המשלבת פאייטים עדינים בעיצוב של Givenchy, השמלה חשפה דוגמת משולשים קטנים סביב מותניה ומחשוף עדין שהעניק לשמלה קלילות.

גדות כמו שהבטיחה, הגיעה עם סנדלים שטוחים ונוחים והתהלכה על השטיח מלאת ביטחון עצמי ממכר. (הסנדלים, אגב, הם של אלדו ונמכרים במחיר של 50$ בלבד.)

אצילית בכחול

גדות התארחה לראיון בתכנית הבוקר 'Good Morning America', שם לבשה טופ כחול וחצאית תואמת של Diane Von Furstenberg. גם שם גדות נראתה זוהרת ואצילית, על אף העובדה שעקבים לא היו חלק מהופעתה, אלא זוג נעליים שחורות שטוחות וקלאסיות במראה מנצח.

סקסית בחליפת טוקסידו

גדות שומרת עקביות ונאמנות לפמיניזם ואף מוכיחה שאפשר להיות אישה במגוון של תלבושות. בטקס פרסי המוזיקה של MTV, הגיעה גדות להגיש פרס בחליפת טוקסידו מחמיאה וחושפת רגליים של המעצב Cinq A Step.

כי מי קבע שחליפות הן רק לגברים? גדות מצליחה לשדר נשיות מתפרצת מתוך החליפה המחויטת שמדגישה את מידותיה וגובהה המרשים.

קלאסית בשחור

לפרמיירת הסרט במקסיקו סיטי הגיעה גדות בשמלה מבריקה שחורה של PRADA, עם קולר אבנים ונוצות אדומות קטנות שתאמו לעיטורי האבנים במותני השמלה. עם מחשוף עמוק מאחורה ומקדימה ושיער אסוף נקי – גדות מוכיחה שהיא יודעת את העבודה, שוב.

נועזת בשנחאי

לפרימיירת הסרט בשנחאי, סין, הגיעה גדות באאוטפיט בעיצובו של David Koma, לבושה בשמלת מקסי מכופתרת לכל האורך בצידה הקדמי, עם מחשוף עמוק שהחמיא לה מאוד.

השמלה בעלת השסע חשפה רגליים חטובות וארוכות, ה-best feature שלה. לשמלה בצבע כחול רויאל הותאמו עקבי סנדל רצועות בצבע תואם ושלל טבעות.

את גדות תוכלו לראות בכל אפיק תקשורתי שרק תבחרו, המלכה הבלתי מעורערת על השטיח האדום וגם על המסך הגדול. כי פמיניזם והעצמה נשית מעולם לא נראו טוב יותר בקולנוע.