שקוף שזה שקוף: טכניקת האיפור שכל כלה חייבת להכיר

14, אוגוסט 2018

מאת nirn

צילום: רן ברגמן

בין אם זה תעשיית הקוסמטיקה, מאפרי הכלות או הסטיגמה הנלווית על פיה כל כלה חייבת להתאפר בצורה דומיננטית ובולטת מהרגיל ביום חתונתה, הגיע הזמן לעשות Reset, לשכוח מכל המוסכמות הללו ולהודות על האמת: כשזה מגיע לאיפור כלה – אין חוקים או כללי ברזל לאיפור כלה מסורתי.

החוק היחידי במשוואת האיפור לחתונה הוא שטעמה וסגנונה האישי של כל כלה הוא זו שיקבע ועל פיה יישק דבר.

ובכן, אם גם את כלה לעתיד ומתלבטת כיצד לתקוף את משימת האיפור לקראת החתונה, זכרי להכניס לשיקלול הבחירה – מאפר או מאפרת שניחנו ביכולת הקשבה, כישרון, סבלנות וכמובן איתור הצרכים המדויקים שלך ככלה.

מכאן בדיוק נולדה טכניקת האיפור פורצת הדרך של המאפרת שירן שפלר, לאחר שהבחינה בביקוש רב מצד הכלות שלה לאיפור נקי ונטורליסטי בסגנון כמעט "נטול איפור", היא פיתחה שיטה ממוקדת שתענה על המראה המבוקש.

צילום: רן ברגמן

צילום: רן ברגמן

צילום: רן ברגמן

כמו הרבה כלות שחוששות מהמראה העשוי וה-Over מאופר ביום החתונה, כך גם מספרת הכלה שירה קנת, שנישאה בחודש יוני, "מאוד חששתי מכל נושא האיפור לחתונה. מצד אחד זה אמור להיות יום יחיד ומיוחד בחיי, בו אני חלק מרכזי מהאירוע ומצופה ממני להיראות בו טוב במהלך כל היום, אך מצד שני – אני לא נוטה בכלל להתאפר בחיי הפרטיים, גם לא לאירועים".

"הדיסוננס הזה ליווה אותי כל הזמן, חששתי להיראות לא דומה לעצמי, או במראה שהוא מתאמץ מדי ביום החתונה שלי", מסבירה קנת.

צילום: רן ברגמן

לדבריה, לא רק ששירן הצליחה לתת מענה לשיגעונות שלה ונמנעה מלהתשמש במסקרה שחורה, היא גם הצליחה לאפר אותה בצורה כמעט בלתי מורגשת, "שירן גרמה לי להיראות זוהרת, נקייה, ומאופרת בצורה עדינה. מה שהיה לי הכי חשוב הוא שנשארתי דומה לעצמי ואת זה ניתן לראות בתמונות. האיפור ה'כמעט בלתי נראה' נשאר מוחזק עד סוף הערב והתאים לי בצורה מושלמת", מסבירה קנת.

צילום: רן ברגמן

אז איך זה עובד?

אז כיצד גורמים לכלה להיראות עם ולהרגיש בלי? הטכניקה המדוברת של שפלר מבוססת על הכנת העור בצורה קפדנית ורוויות לחות, שימוש במייק אפ דק וקליל, הצללות, הארות ומעט הברקות.

"בפעם הראשונה שיישמתי אותה על כלה, השתמשתי במסקרה שקופה ולחות לשפתיים ללא גוון. בפעם השנייה בחרתי במסקרה חומה וזה עבד מדהים ובפעם השלישית הדבקתי ריסים שהם בעצם היו הווליום של האיפור. כל פעם הלוק יצא מרשים, נקי ובעיקר התאים לתווי הפנים ולטעם האישי של כל אחת מהכלות שלי", מסבירה שפלר.

לדבריה אחרי ניסיון של שנים עם כלות, היא שמחה לתת מענה גם לאלו שבאמת לא אוהבות איפור ולא נוהגות להתאפר בשגרת היום-יום שלהן, "יש המון כלות כאלו והעובדה שאני גורמת להן להתאהב באיפור ולהבין שאפשר גם אחרת, שווה את הכל", מסכמת שפלר.

צילום: רן ברגמן

Less Is More

במקרה של שירה מרגלית, נשואה טרייה שצעדה לפני כחצי שנה לחופה, כל מה שנגע לצלליות, אייליינרים ואודמים חזקים הוגדרו כמחוץ לתחום, "דמיינתי איפור נקי, חלק וכמה שיותר טבעי עם מעט זוהר".

"הופתעתי לגלות שלמרות האיפור הקליל והאוורירי, זה עדיין נראה בצורה נוכחת וגרף הרבה מחמאות. למרות שאני חייבת להודות שבמהלך האיפור הייתי קצת היסטרית, וביקשתי משירן להפחית בכמויות, עד ששתינו צחקנו על זה שאני בקושי מאופרת".

"העובדה ששירן היא אחת מהמאפרות בתעשייה שבאמת מבינה לליבן של הכלות ה'לא מתאפרות', גרמה לי להעריך את שיטת העבודה שלה ואותה. בשילוב המוצרים האיכותיים שהיא משתמשת ומבליטה את היתרונות של הפנים, היא מצליחה להעביר דרך האיפור את המסר 'Less Is More' ומיישמת את זה באופן הכי מדויק".

"ככלה ביום החתונה שלי, שמחתי להיות עם ולהרגיש בלי", מחדדת מרגלית.

צילום: שי פרנקו

ובכן כלה לעתיד, אם גם את משתייכת למחנה ה'לא מתאפרות' ומחפשת אחר המראה הנטורליסטי, אנחנו כאן כדי לעדכן אותך: אפשר גם אחרת.

נכון שמדובר ביום הגדול בחייך והציפייה להיערך לכך בצורה הכי חגיגית ומרשימה שיש מתבקשת, אך אין זה בהכרח אומר להתאפר בצורה דרמטית ומנותקת ממי שאת בשגרת היום יום.

ובעבור כלות לעתיד שעור הפנים שלהן אינו חלק במיוחד, דעו כי הטכניקה מתאימה גם לכן, "ניתן לגרום לשכבת כיסוי עבה יותר ועדיין להיראות קלילה, אבל זה כבר מסודות המקצוע שאני שומרת לעצמי", מסכמת שפלר.