חזקה מהרוח: קולקציית הפלאס סייז של לירון פרטוש

18, אפריל 2019

מאת nirn

צילום: ISO צלמים

אם יש דבר אחד בו ישראל בהחלט בורכה – אלה החופים היפהפיים שלה. החל מחוף אכזיב בצפון, דרך שמורת חוף הבונים, עבור בשדות ים, בית ינאי, חוף הצוק וכמובן, חוף פלמחים – המדינה שלנו מלאה בחופי ים עוצרי נשימה.

לכן כשישבנו  לשיחה צפופה עם המעצבת לירון פרטוש, לא התפלאנו לשמוע שאת ההשראה לקולקציית הפלאס סייז החדשה שלה היא שאבה בין היתר מחוף הים של פלמחים, "במסגרת ההשראות לקולקציה, היה לי ברור שאני שואפת לייצר לוק חלומי ורך, כמו זה של החוף המושלם והפראי של פלמחים", היא סיפרה. בהתאמה, החוף הוא הלוקיישן בו צולמו התמונות היפות שלפניכן.

הצלמים המוכשרים של איזו צלמים סיפקו לנו הצצה אל מאחורי הקלעים של צילומי הקולקציה החדשה של פרטוש ואיפשרו לנו להיחשף לשמלות המושלמות האלה.

צילום: ISO צלמים

למרות הביקוש הגדול, חסרים מעצבים שנותנים מענה גם לכלות במידות גדולות. זו גם הסיבה שהביאה את פרטוש ליצור, בפעם הראשונה, קולקציית שמלות כלה למידות גדולות.

"לפני כחודשיים התקשרה כלה שאמרה שהיא מאוהבת בעיצובים שלנו ושאלה אותי אם יש לנו שמלות קיימות במידה 46. זו פעם ראשונה שגמגמתי בשיחה עם כלה. הרגשתי שאני לא יכולה לומר לה שאין לנו או שאפשר בתפירה אישית, אבל נכון לאותו רגע – זו היתה האמת. ברגע שניתקנו את הטלפון, היה לי ברור שהמצב לא יכול להשאר ככה. יש עולם שלם של נשים מדהימות שלא מקבל מענה, אז החלטתי להיות חלק מהשינוי ולעבוד על קולקציה מהחלומות שתתאים לכולן", היא משתפת.

צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים

השינוי מתחיל כאן

 

כמו שאתן יכולות לראות, קולקציית הפלאס סייז, שכוללת 6 דגמים, מתאפיינת בגזרות מחמיאות, הרבה בוהושיק וערימות של תשומת לב לפרטים הקטנים, כמו שהסבירה לנו פרטוש, "מה שמאפיין את הקולקציה הוא שימוש בגזרות האהובות ביותר בסטודיו ועיצוב שכולל דיטיילס מרשימים".

בדגמים אפשר למצוא שילובים בין תחרות אירופאיות לטול משי נקי ואלגנטי והתוצאה היא לוקים יפהפיים ושמלות נוחות שיגרמו לכלה שלובשת אותן להרגיש הכי יפה שיש.

אחד הדברים שמאפיינים את הקולקציה הנוכחית היא החידושים שמשלבת כאן פרטוש, "כל קולקציה שאני מוציאה כוללת שמלת גלביה אחת. בקולקציה הזו, שילבתי לגלביה קולר – שהפך אותה למשהו חדש לגמרי אלגנטית, מרשימה וכמובן – הכי נוחה שיש".

צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים

קולקציה קטנה וחכמה

 

התוצאה היא קולקציה קטנה אך חכמה, שמציעה אופציות מעולות כמעט לכל כלה. אין ספק שקשה לפספס את הטאץ' העיצובי של פרטוש, שמתאפיין בבדים מלאי תנועה, מחשופים מדויקים ועין לפרטים הקטנים – שעושים את כל ההבדל.

הדגמים בקולקציה מצליחים להיות טרנדיים, אבל בצורה מעודנת שלא תגרום לכן להתחרט על שמלת הכלה שבחרתן בעוד אי אילו שנים. או כמו שפרטוש הגדירה את זה: "חשוב מאוד לא להתמסר לטרנדים בצורה אבסולוטית, אלא להשתמש בהם במינונים מדויקים כדי שהחוויה המתוקה תישאר לנצח. כמעצבת, אני חושבת הרבה על הרגע בו הכלה תפתח את אלבום החתונה בעוד 20 שנה. הייתי רוצה שהיא תרגיש בדיוק את אותה תחושה מדהימה שהציפה אותה ביום החתונה".

צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים

בטח שמתן לב שמי שמככבת בצילומים היא לא אחרת מדוגמנית הפלאס סייז וכוכבת "האח הגדול", לירז אסייג. בחירה לא מקרית בכלל, "כשהתיישבתי ליצור את הקולקציה, ראיתי לנגד עיניי חוף ים ואמזונות – כמו הציורים של בוטיצ'לי", מספרת פרטוש, "לאט לאט, תוך כדי תהליך העיצוב, הבנתי שהסקיצות שיצרתי מזכירות לי מישהי, רק שלא הייתי בטוחה מי".

"כשחשבתי על זה עוד קצת, זה הכה בי, הן היו דומות ללירז אסייג בדיוק. באותה שנייה ידעתי שהיא זו שתדגמן את הקולקציה. לירז היא אישה מלאת אהבה, בטחון ואמונה. היא הזכירה לי אמזונה; אישה חזקה ויפהפייה. ידעתי שהיא תהיה מושלמת בשבילי".

צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים

את השמלות היפיפיות מהקולקציה החדשה ניתן להשיג בסטודיו של לירון פרטוש ברחוב רחל הירשנזון 3, רחובות, בתיאום מראש.

לפרטים נוספים ותיאום הגעה: 072-3719194

צילום: ISO צלמים
צילום: ISO צלמים

קרדיטים:
שמלות כלה: לירון פרטוש
צילום: איזו צלמים
איפור: חן קבלו
שיער: אסף לוי
תכשיטים: C' CLAIR – by Yam Asoulin