6 דברים שאסור לך להסתיר מבן הזוג שלך

25, יוני 2017

מאת nirn

לכל אחת ואחת מאיתנו יש סודות. פרטים אישיים, מחשבות רנדומליות, סיפורים כואבים וחוויות לא פשוטות מהעבר שאנחנו לא מעוניינות לחלוק עם העולם. ועדיין, בבסיסה של כל מערכת יחסים אמיתית ניצב מאפיין אחד מרכזי: אמון. זוגיות בנויה על משתנים רבים ודינמיים, אך לנצח נאמנות תהיה כלי המפתח שיש לתחזק ללא הפסקה בכדי לדאוג לחיים זוגיים בריאים ומאושרים. אספנו לכן את ששת הדברים החשובים ביותר שפשוט אסור לכן להסתיר מבן הזוג שלכן- למען מערכת היחסים שלכם ובעיקר למען עצמכן.

1. קווים אדומים

כאשר אתן עומדות לבלות את שארית חייכן עם אדם אהוב, עליכן לשוחח עימו על הקווים האדומים בקשר שלכם. אנחנו מדברות על אותם עקרונות ברזל, אידאולוגיות עמוקות ותחומים בהם יש לכן מידת גמישות מוגבלת וספציפית למדי. מעבר מגורים למדינה זרה, עמדות בנוגע לפוליטיקה, דת וגידול ילדים וכל נושא אחר הבוער בכן באבסולוטיות מוחלטת- על כל אלו כדאי לדבר, ובהקדם. יש הבדל משמעותי בין להשאיר אופציות פתוחות ולחקור יחד את העתיד המשותף שלכם לבין להיתקל בסיטואציות מורכבות וכמעט בלתי אפשריות שיגרמו לערכים שלכן להתערער. פתיחות היא ערך מרכזי בזוגיות, אך יש נושאים בהן אתן חייבות להישאר נאמנות למי שאתן.

צילום: חיים אפריאט

 2. מערכות יחסים קודמות

לא- אנחנו ממש לא מתכוונות שתכינו קובץ ובו רשימת כל האקסים המיתולוגיים שלכן. שקיפות בנושאי היסטוריה רומנטית היא בעלת מטרה אחת עיקרית: ללמד את בן הזוג שלכן על מי אתן באמת. מי הייתן, מה השארתן מאחור ומה עדיין צועד איתכן כיום. המון פעמים לחוויות זוגיות שליליות מעברנו יש השפעה על ההתנהלות הזוגית שלנו בהווה. המון פעמים פרטים משמעותיים ממערכות יחסים בעבר יצליחו להאיר בשביל בן הזוג שלכן על התנהגויות מסוימות ותפיסות עולם שאתן מחזיקות עד היום. תנו לו את הכלים הנכונים להתמודד יחד איתכן מול כל אתגר רומנטי וזוגי שי5D7יע, כך תנצחו אותו יחדיו עם אמפתיה מלאת הבנה.

3. מצב פיננסי

זוגיות חדשה, בעיקר חיי נישואים מביאים איתם את הצורך בשקיפות גם בתחומים סקסיים פחות, דוגמת העולם הפיננסי. כאן אין מקום לשקרים לבנים וחצאי אמיתות, מדובר בעתיד הכלכלי של שניכם. אם יש לכן חובות עדכניים, הלוואות שלא שולמו וכל סיטואציה פיננסית אחרת שיכולה להיות בעייתית- שתפו את בן הזוג שלכם כמה שיותר מוקדם. איחוד הגורלות הרומנטי שלכם הוא גם איחוד משק בית וניהול כלכלה משפחתי, ועל בן הזוג שלכן לדעת ולהיחשף לכל האינפורמציה לה הוא זקוק לפני שתאחדו חשבונות בנק וקופות חיסכון.

 Photo by KT Merry Photography via Green Wedding Shoes

Photo by KT Merry Photography via %3Sa href="http://greenweddingshoes.com/" target="_blank">Green Wedding Shoes

4. היסטוריה בריאותית

זה יכול להיות קצת מביך, מבאס ומאוד לא "קליל", אך יש דברים שחייבים לדון בהם: ההיסטוריה הבריאותית שלך היא אחד מהם. אם את סובלת ממחלות תורשתיות, חלק מקבוצת סיכון כזאת או אחרת או סובלת מכל מחלה שהיא, זה בכלל לא משנה. את לא אמורה להסתיר את המצב הבריאותי שלך ולהתמודד איתו לבד, בדיוק ההפך. מלבד מחלות שיכולות להשפיע גם על חייו של בן זוגך, להתייצב מול סוגיות בריאותיות לבד היא סיטואציה הרסנית למדי, כזאת שיכולה לגרום לך להתרחק ולהיבלע בתוך עצמך. בקשי עזרה, היי נאמנה למי שאת ולבן זוגך ודברי על הכל. אהבה אמיתית היא חרטום הספינה שתוביל אתכם בסערות הקשות ביותר. בחולי ובבריאות, בחיים ובמוות.

5. טראומות

טראומות הן עניין מורכב. הן יכולות להיות פשוטות וקלילות, כמו לפחד מנחשים בגלל סרט מצויר שראית שהיית קטנה, או מורכבות ועמוקות כמו חוויות קשות שקרו לך בחייך ושינו את מי שאת לנצח. הדבר החשוב בטראומות, הוא לדבר עליהן. אסור לך להסתיר אותן- בן הזוג שלך לעולם לא ידע מה עליו לעשות או לא לעשות אם לא תגידי היכן באמת כואב וקשה לך. טראומה היא לעולם לא דבר שולי, אל תתייחסי אליה ככה. סמכי על בן הזוג שלך שייקח אותך ברצינות ויידאג להתמודד יחד איתך עם הכל. לעולם אל תתביישי במי שאת.

6. מה את באמת אוהבת

לישון עד מאוחר, לשחק משחקי תפקידים במיטה, ללכת לישון מאוחר או לראות " ערב טוב עם גיא פינס"- בן הזוג שלך הוא הכותל שלך. מעבר לכל הדברים המורכבים שהוא צריך לדעת עלייך, הוא בעיקר צריך לדעת אילו דברים פשוט עושים לך טוב. מאכלים, תאריכים חשובים בלוח השנה, ריחות, מוזיקה, ספרים ואפילו כוכבות ריאלטי. ספרי לו על העולם;הפנימי שלך, זהו הגרעין האמיתי ממנו צמחה האהבה שלו אלייך. דעי להדריך אותו בעולם המסעיר שהוא את. אל תתני לו לפענח הכל בעצמו, סרבי לרעיונות שלא מתאימים לך ותזרמי עם כאלו המתאגרים ומרגשים אותך. כך זה מרגיש לגדול יחדיו בתוך מערכת יחסים.